Teller

Wednesday, October 17, 2007

Three lions in the dirt!

La oss kikke rundt oss. Hvordan ligger det an? Jeg tenker på kvalifiseringen for neste års EM i Østerrike og Sveits. Norge vil med uavgjort mot Tyrkia hjemme og seier borte mot Malta gå til EM. Norge vil med seier hjemme mot Tyrkia være klare for EM uansett! England har hjemme mot Kroatia igjen. Kroatia vil riktignok være klare for EM med seier borte mot Makedonia i neste kamp, og det er før de møter England borte. Men; England er avhengig av at Russland gir bort poeng i en av de to siste kampene. Fordi England leder med to poeng på Russland. Men Russland har to kamper igjen. England har en.

Russland har igjen Israel og Andorra. Israel har riktinok tatt en del poeng i løpet av kvalliken. Men ser man på hvem de har tatt poengene mot, så er det stort sett mot de dårligste lagene i gruppa. De er veldig gode til å slå de som er dårligere enn seg. Men de har ca. 1 poeng mot lag som i utgangspunktet er bedre enn seg. Og jeg tror et EM-lystent Russland tar Israel. Selv borte. Og gjør Russland det, så er de bare en seier mot Andorra fra å komme til EM. Det tror jeg de klarer. Selv borte.

Hva er poenget? Jo, "fotballgeniene" fra England trenger hjelp for å komme til EM. Norge kan gjøre det helt selv. Og det ville vært meg en stor fornøyelse hvis Norge kom til EM og England ikke gjorde det. Det ville kanskje jekket ned noen av de anglofile landssvikerne vi har i landet. Jeg gir en lang f.... i hvorfor NORDMENN heier på England, jeg bare gleder meg over at Norge nå har en mye større mulighet til å komme til EM enn England.

Stormakten England? Var det noen som sa det? Det har de vært EN eneste gang! Det var i 1966. Det er nesten like lenge siden, som det er siden Brann vant seriegull. Og til og med Brann klarer å levere 44 år siden forrige gang de vant noe. Jeg tror det går veldig mye lengre tid mellom hvert engelske trofè. Det engelske landslaget er rett og slett ikke godt nok. Og det har det ikke vært på lenge!

Kjære nordmenn! HEIA NORGE!

De tre løvene til England er ikke like farlige som 11 vikinger fra Norge!

VI ER BØNDA I FRA NORD!

No comments: