Teller

Wednesday, January 17, 2007

Silly Season

Silly Season. Navnet på den delen av fotballsesongen som gir oss rykter om alt og ingenting. Solèr snakket med Martin Andresen på byen. Han er vel Startklart? Mørkhudet mann observert utenfor Sør Arena, ny spiller på vei? (Dette er kun fabrikert av meg, og har ingen rot i virkeligheten).

Det finnes knapt en spiller i hele Norge som ikke har vært koblet til en annen klubb på en aller annen måte. Vi fotballsupportere river oss i håret, eller spretter sjampisen i ren gledesrus, alt ettersom. Hittil har det vært mange hårstrå som har forsunnet fra min ellers i året akk så solide manke. Spiller etter spiller har takket nei, og ledelsen kommer med sine forsikringer. Men utviklingen i uttalelsene har i mine øyne og ører ikke vært god. Det begynte så flott med "vi har to tre konkrete mann vi jobber med". Deretter ble det mere spakt, noe ala "vi har noen i kikkerten".

Men så springer bomben. Start avholder pressekonferanse klokken 14.45, altså om under en time. Det er Menighedens forum som først kommer med nyheten. Vi må da snakke om en spiller? Hvis ikke gidder de vel ikke plutselig holde en pressekonferanse? Og pressekonferansen skulle egentlig vært klokken 15.00, men ble fremskjøvet med ett kvarter grunnet en flyavgang som må rekkes. Det må være en spiller. Vær så snill, si at det er en kanongod spiller. Gi meg en stjerne. Gi meg en grunn til å sprette de to pilsa i kjøleskapet i ren gledesrus. La meg hoppe rundt som en retardert amøbe, med andre ord; la meg oppføre meg som bare fotballsupportere kan gjøre, når de føler de har noe å feire. La meg ikke enda engang dra meg så hardt i håret at månen er enda nærmere å stige opp fra min stadig mere tynnhårede manke. La håret mitt være i fred. Gi meg en flaskeåpner i stedet, i form av en kvalitetsspiller.

Men, hvem kan det være? Flyavgangene fra Kjevik er selvsagt sjekket. Det gjorde ingen klokere. Hodet vris for ideer. Hvem har de fått tak i? Har de fått tak i noen i det hele tatt?

Jeg kjenner jeg skjelver litt. Må ut å røyke, en kopp kaffe til. Og enda en røyk. Arrggh. Jeg må vite, jeg må vite nå. 45 minutter er det til nå. Ironisk nok. En fotballomgang. Aldri har den vel vært lengre.

Kjære Gud. Gi meg en god spiller! Vær så snill! Jeg skal være snill gutt. Hvertfall det neste døgnet.

Syke ting, å være så opptatt av rykter, og pressekonferanser. Sånn er det å være fotballsupporter. Fotballsupporter under den berømte Silly Season.

1 comment:

gl.no said...

Førstemann! Ser ut som om du har et lite markedsføringsproblem, kamerat...jeg skal gjøre mitt hvert øyeblikk, hvertfall :-)